Ваканция


В този туториал ще разгледаме единия от начините за превръщането на снимка във векторна рисунка, а именно чрез запълване на светлосенките с градиент.
Другият начин е чрез запълване с плътен цвят


1.Отворете Илюстратор. Създайте нов документ. Изберете от менюто: File < Place
Намерете локацията на снимката, с която ще работите в компютъра си и дайте Place
Ще видите, че снимката се появява като нов слой в палитрата на слоевете.
Кликнете два пъти върху слоя, за да измените параметрите му. Ще ви се отвори диалогов прозорец.
Поставете следните параметри:



2.Започваме да очертаваме контурите на обекта от снимката.
Направете нов слой. Натиснете Ctrl и кликнете на оченцето на слоя в палитрата, за да преминете в Outline mode



Вземете Pen tool и очертайте контурите на фигурата от снимката.
По време на работата използвайте бързите клавиши, за да работите по-лесно и по- бързо:

Ctrl+[ = Send Backward – Преместваме обекта след следващия
Ctrl+] = Bring Forward – Преместваме обекта преди предния
Ctrl+Shift+[ = Send to Back - Преместваме обекта след всички останали т.е най отдолу
Ctrl+Shift+] = Bring to Front - Преместваме обекта преди всички останали т.е най отгоре
Ctrl+F = Paste in Front - правите бързо поставяне
Ctrl+D - повтаря последното ви действие




3.Направете контура на сенките.
В примера е показано как се прави това с лицето:
Можете да копирате фигурата на лицето моментално като натиснете бързия клавиш Ctrl+C и след това бързото поставяне Ctrl+F (Paste in Front)
След това създайте фигурата на сянката с Pen tool. Не се старайте да спазвате контура на лицето. Очертайте си прецизно само онази част от фигурата на сянката, която минава през лицето. Направете сянката така, че да излиза от контура на лицето.
Селектирайте двете фигури заедно (копието на лицето и фигурата на сянката)
Можете да ги селектирате заедно като натиснете клавиша Shift задържите го и кликнете на кръгчетата на двата слоя в палитрата на слоевете:



В Pathfinder, натиснете Alt и кликнете на Intersect shape areas.



Използвайте този метод, за да направите сенките на цялата фигура.
Не е необходимо все още да рисувате дребните детайли от снимката. Достатъчно е да направите само контурите на
Всяка част от фотографията (очи, нос, вежди, устни и т.н.) Не забравяйте да ползвате бързите клaвиши Ctrl+C за копиране и Ctrl+F за поставяне. Това ще ви спести много време.



4. Запълнете с основния цвят.
Задайте за Fill основния цвят на всяка от фигурите на снимката (лицето, очите, устните, веждите и т.н.)



5. Запълване на сенките с градиент.
Запълнете фигурите на сенките с градиент (от бяло към цвета на сянката) и изберете Multiply в палитрата Transparency.



От тази тема можете да научите подробно как се работи с Gradient Tool в Illustrator.

Сега селектирайте всички фигури на сенки от кожата на лицето и с помощта на Eyedropper Tool копирайте заливката:



За сенките на очите и устните използвайте Eyedropper Tool, за да копирате основния цвят (Fill) от очите и съответно от устните, след което променете режима на смесване на Multiply.

6. Тялото:
Използвайте същата техника, както при лицето, за да направите оцветяването на тялото, а имено:
Селектирайте фигурите на тялото които ще се запълват с основния цвят. Вземете Eyedropper Tool и копирайте цвета от лицето.
Селектирайте фигурите на сенките на тялото и копирайте градиента от сенките на лицето:



Разбира се можете да регулирате градиента (по светъл, по тъмен, по наситен и т.н.) на всяка от сенките, за да стои по добре на рисунката.

7. Косата:
Използвайте Gradient Tool (G), за да запълните една част от косата.
След това с Eyedropper Tool копирайте градиента за всички останали части от косата.



8. Потничето:
По същия начин процедирайте с първата част от дрехата на модела от снимката.



9. Поличката:
Оцветете основната фигура на полата с градиент в син цвят (от тъмно към светло синьо)
След това по познатия ни вече начин копирайте градиента, за да оцветите сенките на поличката.



10. Добавете кичури на косата
Може да добавите още детайли, за да изглежда рисунката по добре. В случая ще работим върху косата.
Добавете няколко кичура.Запълнете с градиент. За да постигнете ефект на сянка променете режима на смесване на Multiply в областите, където ще е сянката. Добавете и няколко по светли кичура за по добър ефект. Запълнете ги с градиент с по светли оттенъци на цвета на косата.



По същия начин можете да добавите детайли на дрехите, тялото и т.н.

Ето крайния резултат:



превод: marta
източник

бутон за сайт

Запълването с градиент на фигурите в Илюстратор става по следният начин:
Селектирате фигурата, която ще се запълва с градиента. В случая това е сянката на лицето, но по същия начин се процедира и за текст и за всичко останало.
Отворете палитрата на Fill и кликнете на бутончето за градиент:



Фигурата ви ще се запълни с черно-бял градиент по подразбиране:



Отворете в работнато си пространство палитрата на цветовете и на градиента едновременно.
Кликнете в единия край на слайдера на градиента след това изберете цвят от палитрата на цветовете



В случая балото си остава бяло.
Направете същото на другия край на слайдера , за да смените цвета на градиента от черно- бял на бяло-телесен
Уверете се, че сте избрали линеен градиент:



Вземете Gradient Tool (G) (фигурата, която ще запълвате е селектирана разбира се) и изтеглете линия вътре във фигурата.





бутон за сайт

В този урок ще разгледаме единия от начините за превръщането на снимка във векторна рисунка, а именно чрез запълване на светлосенките с плътен цвят.
Другият начин е чрез запълване с градиент.




1. Подготовка на изображението
За подготовката на снимката за работа в Илюстратор ще ви потрябва Фотошоп.
Отворете снимката с фотошоп. Отидете на Image < Posterize Тази съпка ще ви помогне да разпределите снимката на цвят (Fill в Илюстратор) и светлосенки.
Можете да пропуснете тази стъпка, ако сте напреднали в работата си с Илюстратор и сте уверени, че можете да се справите с векторизирането на снимката без този спомагателен етап.



2. Лицето:
Отворете обработената снимка в Илюстратор. Създайте нов слой и го наречете FACE
С помощта на Pen tool очертайте областите на лицето и шията.
Тук е използван цвят R: 242, G: 216, B: 186



3. Блузата:
Създайте нов слой. Именувайте го SHIRT. Разположете го под слоя на лицето.
С помощта на Pen tool очертайте блузата. За Fill задайте син цвят.
Виждате, че фигурата на дрехата минава през косата на обекта. Когато очертавате тази област не е необходимо да спазвате точно контура. По късно ще направим кичурите коса, които ще покрият тази част от блузата.



4. Ръцете:
Направете слой ARMS над слоя SHIRT
Тъй като ръцете са по сложен обект ще направим разделящи ги фигури. Всяка от фигурите на ръцете трябва да се намира в слоя ARMS.



5. Косата:
Създайте слой HAIR над слоя FACE.
За да нарисувате косата ще ви потрябва малко повече време. Можете да направите косата с една фигура или с няколко. Както ви е удобно.
Добавете и кичури по краищата и запълнете с кафяв цвят. В случая е използван R: 108, G: 78, B: 46.



6. Очите и веждите:
Създайте нов слой EYES над слоя HAIR. Когато слоят EYES е активен, натиснете Alt, задръжте и натиснете иконката Create New Sublayer долу в палитрата на слоевете.
Именувайте подслоят RIGHT EYE. След това създайте още един- LEFT EYE.
Започваме да рисуваме веждите. Не забравяйте, че всяка вежда трябва да е над съответното око (дясната над дясното и лявата над лявото)
В палитрата на слоевете веждите трябва да са поставени съответно лявата в подслоя LEFT EYE и дясната в RIGHT EYE
Задайте тъмнокафяв цвят за веждите. За тази снимка той е R: 63, G: 44, B: 25.



Сега започваме да рисуваме очите. Нарисувайте фигурата на едното око. За Fill задайте бяло, за Stroke черно.
Нарисувайте ириса и зеницата (може да го направите с Ellipse Tool)
Добавете няколко линии около очите за клепачите и гънките на кожата. Добавете и миглите.



7. Носът:
Създайте нов слой NOSE.
Това е най лесната част от урока. Нарисувайте ноздрите. В зависимост от светлината променете цвета им. След това леко ”загатнете” контура на носа от снимката т.е нарисувайте тънка линия.



8. Устните:
Направете нов слой LIPS. Използвайте Pen tool, за да очертаете устните. За Fill задайте подходящ цвят. В случая е използван R: 192, G: 82, B: 82
Направете разделителната линия между двете устни. Запълнете с по тъмен цвят R: 99, G: 10, B: 15 в случая. Stroke за всяка от устните трябва да е 0.



9. Светлосенките:
Без светлосенки рисунките изглеждат някак плоски. За това ще се научим как да придадем обем на фигурите в творбите си чрез добавяне на осветени и затъмнени фигури.

Започваме с най сложното- косата.
Над слоят HAIR създайте нов слой HAIR DETAILS. С Pen tool нарисувайте по светли и по тъмни кичури. За удобство можете да скривате слоят HAIR като кликнете на оченцето пред слоя и да гледате от снимката. Тъй като този етап от урока е доста трудоемък можете да си спестите време като копирате кичури (Ctrl+C) и ги поставяте (Ctrl+F) на различни места. Можете да променяте нюанса на избрания цвят или да копирате Fill с помощта на Eyedropper Tool
Можете да променяте местата на кичурите като използвате за улеснение бързите бутони:

Ctrl+[ = Send Backward – Преместваме обекта след следващия
Ctrl+] = Bring Forward – Преместваме обекта преди предния
Ctrl+Shift+[ = Send to Back - Преместваме обекта след всички останали т.е най отдолу
Ctrl+Shift+] = Bring to Front - Преместваме обекта преди всички останали т.е най отгоре
Ctrl+F = Paste in Front - правите бързо поставяне
Ctrl+D - повтаря последното ви действие


За тази снимка авторът е използвал два подслоя за удобство. Нарекъл ги е HIGHLIGTHS за светлите кичури и SHADOW за тъмните. Запълнил е светлите кичури с цвят R: 246, G: 214, B: 163, тъмните с R: 66, G: 46, B: 28.



10. Светлосенките на останалите части:
Сега ще се научим как се добавят светлосенки на лицето, ръцете, шията и пр.
По принцип става по същият начин, а имено с добавяне на светли и тъмни фигури. Ще разгледаме как се прави това с лицето и по същия начин ще процедираме с останалите части.
Направете копие на слоят FACE, като го селектирате (активирате го от кръгчето му) и го извлачите до иконката Create New Layer долу в палитрата на слоевете. Именувайте този нов слой DUPLICATE. След това с Pen Tool нарисувайте фигурата на сянката на лицето и шията. Именувайте слоят SHADOW. За тази снимка е зададен Fill R: 207, G: 178, B: 156.
Не се старайте да спазвате контура на лицето и шията. Очертайте си прецизно само онази част от фигурата на сянката, която минава през лицето и шията. Направете сянката така, че да излиза от контура на лицето и шията, както е показано на картинката:



11. Отстраняваме излизащите от контура на основната фигура сенки
Отворете си Pathfinder, ако не е отворен от Window в менюто. Селектирайте двете фигури заедно (тази на лицето и на сянката на лицето)
Това може да стане най бързо като натиснете клавиша Shift задържите го и кликнете на кръгчетата на двата слоя DUPLICATE и SHADOW в палитрата на слоевете:



В Pathfinder, натиснете Alt и кликнете на Intersect shape areas.



По същия начин направете по-тъмната сянка като дубликирате разбира се формата на по- светлата сянка. Селектирате заедно копието и нарисуваната с Pen Tool фигура на по- тъмната сянка и натискате Intersect shape areas в Pathfinder
Можете да работите от по-светъл към по тъмен цвят както е показано в случая или обратното, ако ви е по удобно.

Събрано в няколко думи техниката за добавяне на светлосенки е следната:
-Правите копие на основната форма
-Рисувате формата на сянката
-Селектирате ги заедно и отделяте излишните части чрез Pathfinder

По същия начин направете светлосенките на ръцете.

12. Светлосенките на блузата:
Ще добавим светлосенки на блузата на модела. За конкретната снимка метода на работа за добавянето на светлосенки на дрехата прилича до голяма степен на този на светлосенките на косата
Автора е използвал цвят R: 97, G: 136, B: 149 за сенките и бяло за осветените части.



Разбира се можете да работите и по показания по горе начин (този за добавяне на светлосенки на лицето) и да направите по светли и по тъмни области на дрехата за по добър ефект.

13. Фонът:
За да придадем на творбата си завършен вид ще добавим и фон.
В случая е използван градиент с цвят от бяло към светлосиньо. Вие разбира се можете да направите какъвто фон ви харесва в зависимост от снимката, с която работите.

Ето го финалният резултат:



Превод: marta
Източник

бутон за сайт


vector magic може да ви замени Live Trace-то на Illustrator. С негова помощ можете да превърнете всяка снимка във векторна графика.


Можете да избирате вида на графиката първоначално също като в истинското Live Trace. Програмата има удобна навигация на екрана. Можете да увеличавате изображението, както и да си изберете изгледа на работното пространство. Можете да изберете колко детайлна да е графиката ви, както и да я погледнете в bitmap.



Ако крайният резултат не ви харесва достатъчно онлайн програмата дава възможност да го редактирате, както и да правите настройки за броя на цветовете във векторната ви графика.



Онлайн програмата дава възможност да си запазите файла в EPS след като се регистрирате. Можете да си вземете картинката и в PNG формат. Vector magic е много удобна програма особено, ако ви трябва нещо векторно набързо или ако нямате илюстратор.

Ето пример за трасиране с онлайн програмата:
преди

след


http://vectormagic.com/home

бутон за сайт

Inkscape - open source

Публикувано от Yanita Pavlova | | | 0 коментара »


inkscape-
Това е векторна програма с отворен код, която по функционалност прилича на известните Illustrator, Freehand, CorelDraw или Xara X.
Програмата поддържа SVG формат (Scalable Vector Graphics ). С нея можете да рисувате фигури, контури, да пишете текст, да правите трансформации, да групирате, да използвате градиенти, текстури и др.

Inkscape може да прави и слоеве, сложни операции с контурите, може да векторизира растерни графики, да прави текст по пътечка и още много други неща.
На кратко програмата притежава всички функции, характерни за известните векторни редактори.
Инструментите и наподобяват познатите ни от Corel и Illustrator, но са даста по компактни и удобни за работа. Ще намерите инструмент, с който можете да редактирате пътечките по възли. В контролната лента горе в менюто можете да правите настройки на всеки от инструментите. Самите пътечки можете да начертаете с 3 различни инструмента- за свободни пътечки, за линии и криви на Беазие и инструмент, който рисува калиграфски или четкови линии. Има инструмент за 3D кутии, както и такъв за създаване на връзки за диаграма.
Менютата също са кампактни и многофункционални. Направени са така, че да улеснят работата на потребителите. Има удобни панели за редакция на цветовете и преливките, както и възможност за запълване с полупрозрачен градиент.



Има бутони за позициониране на обектите. Менюто за работа със слоевете също има множество възможности и е компактно и много удобно. Имате възможност да добавите готови спирографи, зъбчатки, дървета и др. Много удобен е и панела за редакция на текст. Можете също така да си нагласите работното пространство според вкуса си.
От Inkscape могат да се възползват уеб дизайнерите:



Както и графичните дизайнери. Удобна е за работа по предпечат:



Програмата е много удобна и ако искате да направите карта на игра:



Можете да намерите уроци за работа с програмата на английски език ТУК
Inkscape има версия и на български език. В менюто в “Помощ“ ще намерите отговори на много от въпросите си относно работата с програмата, както и упражнения.
Inkscape импортира файлове в JPEG, PNG, TIFF и др. формати и да ги експортира в PNG, както и в няколко векторни формата.

Основната цел на проекта Inkscape е създаването на мощен удобен инструмент за рисуване напълно съвместим със стандартите XML, SVG и CSS, както и съобщност на потребители и разработчици.
От страниците на официалния и сайт можете да научите повече подробности за програмата и да си я изтеглите.
Официален сайт

бутон за сайт

В това упражнение ще видим как с помощта на маска можем да създадем отражение на даден обект в Илюстратор.



1. Ще направим отражение на този телефон:



Първото важно нещо, което трябва да знаем когато ще правим отражение на обекта е, че той трябва да е на отделен слой, за да работим по лесно. В случаите когато обекта е съставен от множество фигури трябва да селектираме всички тях и да ги поставим на нов слой, след което да ги групираме (Ctrl+G), за да улесним понататъшната си работа.



2. Селектирайте обекта. Това може да стане или с помощта на инструментите за селекция (Selection Tool, Direct Selection Tool, Laso tool) или направо от малкото кръгче в палитрата на слоевете:



Ако обекта, на който ще правим отражение е част от по голям проект с фон и няколко обекта е добре да направим селекцията му от палитрата на слоевете, за да не селектираме по погрешка обект извън групата кликайки с Direct Selection Tool например из работното пространство

3. И така обекта е селектиран. Сега вземете Reflect Тool. Този инструмент се намира в групата на Rotate Tool в палитрата на инструментите:



Натиснете клавиша Alt задръжте и кликнете някъде в близост до обекта. Това ще базира отражението.



Ще ви се отвори диалоговият прозорец с опциите на инструмента. Маркирайте Horizontal, тъй като искаме хоризонтално отражение на обекта. Ако маркирайте Preview ще видите как ще изглежда отражението. От опцията Angle можете да промените позицията на отражението, ако искате да е под определен ъгъл.



4. Сега просто кликнете на бутона Copy и ще получите огледално отражение на обекта си. Това действие е много важно в случаите когато обекта ви е на самостоятелен слой. Ако кликнете на бутона ОК ще обърнете обекта. Не това е целта ни в случая. Ако обекта ви е съставен от множество фигури и вие сте го дубликирали и групирали копието, тогава спокойно можете да дадете ОК. Ще имате обект и неговото огледално отражение в крайна сметка.



5. Вземете Rectangle Tool и очертайте квадрат около отражението като застъпите малка част от края на обекта както е показано на картинката:



За Fill на квадрата задайте черно-бял линеен градиент, без Stroke. Това става като отворите палитрата Fill горе в работното ви пространство. След това кликнете на бутончето Show Gradient Swatches и изберете черно-бял линеен градиент:



Квадратът ви ще се запълни с градиент от бяло към черно по хоризонтал по подразбиране. За да поставите градиента във вертикал от бяло към черно променете angle -90 от палитрата на градиента.



Когато използваме черно-бял градиент в комбинация с маска на слоя означава, че всичко което е оцветено с бяло от обекта ще се вижда, а това което е маскирано с черно няма да се вижда.

6. Селектирайте градиента и отражението на обекта, което се намира под него. Най-лесно е да го направите от кръгчетата в палитрата на слоевете.



Отворете палитрата Transparency. Ако не е видима в работното ви пространство изберете от менюто:
Window > Transparency
Отворете падащото меню на палитрата от малкото бутонче горе в дясно и изберете "Make Opacity Mask"



Вече можете да видите прекия резултат от работата си. В палитрата Transparency ще се появят малките картинки на обекта и маската свързани по между си подобно на маскирането във фотошоп.


7. Имаме вече отражението, но както виждате градиента върху него има нужда от корекции. За целта кликнете на малката картинка на градиента в палитрата transparency, за да го селектирате. След това редактирайте градиента като мърдате слайдера в палитрата на градиента наляво (увеличавате черното), така че да остане видима по малка част от отражението:



8. Ако има нужда да се редактира маскираният обект се процедира по същия начин. Кликнете на малката картинка на телефона в палитрата Transparency. Така ще селектирате обекта под маска. Сега намалете прозрачността:





В нашият случай отражението на телефона няма нужда от редакция що се отнася до отделните съставящи го фигури, но вижте тази картинка:



Имаме сянка, която е излишна за отражението. Ще я премахнем като селектираме съответните фигури съставящи сянката с Direct Selection Tool или направо от кръгчетата на фигурите в палитрата на слоевете и изтриваме с клавиша DELETE
Нека обобщим: Когато кликнем на thumbnail-a на обекта под маска можем да го селектираме и да редактираме всичко, което искаме по него. Когато кликнем на thumbnail-a на градиента селектираме и редактираме градиента на маската.
Ето как изглежда работата ни в завършен вид:





В случаите когато имаме фон на векторната творба, запълнен с градиент или с някакъв патерн, както е показано на картинката по долу отражението трябва да е съобразено с фона т.е градиента и прозрачността на обекта под маската трябва да се редактират така, че самото отражение да изглежда най-добре:




Векторната графика на телефона използвана в урока можете да изтеглите от ТУК

Автор: mARTa

бутон за сайт