Ваканция

Комбиниран урок - Illustrator + Flash

В предната тема видяхме как с помощта на Blend Tool на Illustrator могат да се създадат кадри за анимация бързо и лесно. Готовите кадри експортирахме във фотошоп и анимирахме с Image Ready.
В този туториал ще видим как си взаимодействат Illustrator и Flash.
С помощта отново на Blend Tool на Illustrator ще направим кадри за анимацията. Ще експортираме файла с готовите кадри във флаш и ще анимираме.

extreme-tween



1. Започваме със създаването на две фигури. Ще изберем двама спортисти.
Фигурите може да си нарисувате сами или да използвате готови векторни форми.

Може да използвате снимка, за да създадете фигурите.
Ако използвате снимка, очертайте с Pen Tool контура на скейтбордиста (примерно). За Fill задайте черно без Stroke. Ще получите сложносъставена фигура. По същия начин очертайте силуета на велосипедиста и запълнете с черно.
В крайна сметка трябва да имате две фигури в работното си пространство:



2. Сега ще подготвим фигурите за анимация. Предварително трябва да изберем коя от тях ще е началото на анимацията. Важно е, защото разположението им в панела със слоевете зависи от това. Аз ще избера анимацията ми да започва с велосипедиста и да завършва със скейтбордиста. За целта ще разположа фигурата на скейтбордиста под фигурата на велосипедиста в панела със слоевете:



3. От менюто изберете Objects > Blend > Blend Options.
От падащото меню изберете Specified Steps със стойност 15:



Ако флаш анимацията ми е 30 fps тази стойност е най-добра, за да е плавна и да не насича.

4. Селектирайте двете фигури заедно. Най-лесно става от кръгчето в панела със слоевете:



Или просто вземете Selection Tool и очертайте квадрат около тях. След това изберете от менюто Objects > Blend > Make (Ctrl+Alt+B).

5. Върнете се в панела със слоевете. Ще видите, че имате подслой, наречен Blend. Селектирайте го от кръгчето:



6. Сега отворете падащото меню на панела със слоевете (от кръгчето със стрелкичка горе вдясно):



Изберете Select Release to Layers (Sequence).
По този начин подслоят ви Blend се преобразува в редица от подслоеве.

7. От менюто изберете File > Export (1). После от падащото меню изберете Flash (*.swf). Дайте име на файла и го запазете на компютъра си (2).



8. В отворилия се диалогов прозорец (3) изберете:
AI Layers to SWF Frames (от падащото меню)
30 fps
Curve Quality 7
Resolution 72
после OK

Запазете илюстраторския си файл и затворете програмата.

9. Анимиране във Flash.
Отворете Flash. Създайте нов документ. Променете параметрите му от Properties (1):



30 fps
бял цвят за background

10. Създайте нов Movie Clip, като изберете от менюто Insert > New symbol > Movie Clip (Ctrl+F8). Наречете го shape-tween.



11. Вътре в новия си Movie Clip (shape-tween) импортирайте (Ctrl+R) файла, който създадохме в Илюстратора (xtreme_tween.swf). За целта, първо не забравяйте да активирате слоя (чрез клик върху него в панела).



12. След това дайте (Ctrl+R) и намерете файла, който създадохме в Илюстратора:



Ще видите, че “xtreme_tween.swf“ влиза в работното пространство на Флаша и в лентата за анимация са поставени фреймовете, създадени с Blend Tool в Илюстратора:



13. Кликнете на първия фрейм. Отворете си библиотеката (Ctrl+L) и тествайте филмчето от бутончето в горния прозорец или дайте Ctrl + ENTER.



Крайният резултат:

extreme-tween

Вижте още комбинирани уроци за Illustrator + Photoshop

бутон за сайт

0 коментара

Публикуване на коментар

Related Posts with Thumbnails
Самоучител по шев и кройка