Ваканция

Комбиниран урок - Illustrator + Flash

В предната тема видяхме как с помощта на Blend Tool на Illustrator могат да се създадат кадри за анимация бързо и лесно. Готовите кадри експортирахме във фотошоп и анимирахме с Image Ready.
В този туториал ще видим как си взаимодействат Illustrator и Flash.
С помощта отново на Blend Tool на Illustrator ще направим кадри за анимацията. Ще експортираме файла с готовите кадри във флаш и ще анимираме.

extreme-tween



1. Започваме със създаването на две фигури. Ще изберем двама спортисти.
Фигурите може да си нарисувате сами или да използвате готови векторни форми.

Може да използвате снимка, за да създадете фигурите.
Ако използвате снимка, очертайте с Pen Tool контура на скейтбордиста (примерно). За Fill задайте черно без Stroke. Ще получите сложносъставена фигура. По същия начин очертайте силуета на велосипедиста и запълнете с черно.
В крайна сметка трябва да имате две фигури в работното си пространство:



2. Сега ще подготвим фигурите за анимация. Предварително трябва да изберем коя от тях ще е началото на анимацията. Важно е, защото разположението им в панела със слоевете зависи от това. Аз ще избера анимацията ми да започва с велосипедиста и да завършва със скейтбордиста. За целта ще разположа фигурата на скейтбордиста под фигурата на велосипедиста в панела със слоевете:



3. От менюто изберете Objects > Blend > Blend Options.
От падащото меню изберете Specified Steps със стойност 15:



Ако флаш анимацията ми е 30 fps тази стойност е най-добра, за да е плавна и да не насича.

4. Селектирайте двете фигури заедно. Най-лесно става от кръгчето в панела със слоевете:



Или просто вземете Selection Tool и очертайте квадрат около тях. След това изберете от менюто Objects > Blend > Make (Ctrl+Alt+B).

5. Върнете се в панела със слоевете. Ще видите, че имате подслой, наречен Blend. Селектирайте го от кръгчето:



6. Сега отворете падащото меню на панела със слоевете (от кръгчето със стрелкичка горе вдясно):



Изберете Select Release to Layers (Sequence).
По този начин подслоят ви Blend се преобразува в редица от подслоеве.

7. От менюто изберете File > Export (1). После от падащото меню изберете Flash (*.swf). Дайте име на файла и го запазете на компютъра си (2).



8. В отворилия се диалогов прозорец (3) изберете:
AI Layers to SWF Frames (от падащото меню)
30 fps
Curve Quality 7
Resolution 72
после OK

Запазете илюстраторския си файл и затворете програмата.

9. Анимиране във Flash.
Отворете Flash. Създайте нов документ. Променете параметрите му от Properties (1):



30 fps
бял цвят за background

10. Създайте нов Movie Clip, като изберете от менюто Insert > New symbol > Movie Clip (Ctrl+F8). Наречете го shape-tween.



11. Вътре в новия си Movie Clip (shape-tween) импортирайте (Ctrl+R) файла, който създадохме в Илюстратора (xtreme_tween.swf). За целта, първо не забравяйте да активирате слоя (чрез клик върху него в панела).



12. След това дайте (Ctrl+R) и намерете файла, който създадохме в Илюстратора:



Ще видите, че “xtreme_tween.swf“ влиза в работното пространство на Флаша и в лентата за анимация са поставени фреймовете, създадени с Blend Tool в Илюстратора:



13. Кликнете на първия фрейм. Отворете си библиотеката (Ctrl+L) и тествайте филмчето от бутончето в горния прозорец или дайте Ctrl + ENTER.



Крайният резултат:

extreme-tween

Вижте още комбинирани уроци за Illustrator + Photoshop

бутон за сайт

Комбиниран урок - Photoshop + Illustrator

Този туториал показва идеалното взаимодействие между Illustrator и останалите програми от семейството на Adobe за създаването на кадри за анимация.
Кадри за анимация бързо и лесно можете да направите с помощта на Blend Tool на Илюстратора. След това файлът с готовите кадри се експортира към съответната програма за анимиране - Flash, Photoshop (Image Ready) и After Effects.
В поредица от 3 туториала ще разгледаме подробно как става това.
Започваме с Illustrator + Photoshop (Image Ready)


Image and video hosting by TinyPic


Нека вземем за пример ето тази калинка:



В случая калинката е готов символ. Разбира се може да използвате какъвто си искате обект за анимиране или да си го нарисувате сами.

1. Копирайте калинката, за да имате две калинки (като я селестирате, натиснете клавиша Alt, задържате и премествате по-надолу):



2. Селектирайте двете калинки заедно и изберете от менюто Objects > Blend > Blend Options.
От падащото меню изберете Specified Steps със стойност 2.
След това дайте Objects > Blend > Make (Ctrl+Alt+B). Имате вече 4 калинки:



3. Върнете се на Objects > Blend > Blend Options и изберете Specified Steps със стойност 20.



4. Вземете Pen Tool и начертайте пътечка, която да започва от първата фигурка и да завършва на последната.
След това селектирайте всичко:



5. От менюто изберете Object > Blend > Replace Spine.
Ще видите как калинката тръгва по новата пътечка:



6. Отворете падащото меню на панела със слоевете и изберете Release to Layers (Sequence).



По този начин всяка от фигурките е на отделен слой:



7. Имаме вече отделните фигури от Blend Tool и можем да експортираме файла от Illustrator към Photoshop

Избираме от менюто File > Export (1). След това избирате формат за файла от падащото меню - PSD (2). В отворилия се диалогов прозорец (3) правите следните настройки:



Запазвате си илюстраторския файл и затваряте програмата.

8. Анимиране в Image Ready.
Когато отворите файла, който направихме във формат PSD с Blend Tool на Илюстратора, във Фотошоп ще видите, че всички кадри на анимацията са на отделни слоеве. Много лесно можете да ги анимирате. Преминете в Image Ready, за да направите анимацията, ако сте с CS2 или отворете панела за анимация, ако сте с CS3:



9. Отворете си панела за анимациите, ако не е отворен - от Window > animation.
От бутончето в горния десен ъгъл отворете падащото меню и от него изберете Make Frames From Layers (1).
Задайте време за кадрите, ако желаете (2). Тествайте си анимацията (3) и си запазете файла от File > Save Optimized As... в gif формат.



Това е! Лесно, бързо и качествено:

Image and video hosting by TinyPic

Последната част от туториала може да ви послужи винаги, когато искате да експортирате илюстраторски файл във фотошоп. Не е задължително файлът да е за анимиране. Видяхме, че илюстратора може да експортира файла на отделни слоеве и ако желаем, можем да работим допълнително върху кой да е от тях във фотошоп.

бутон за сайт